Thursday 26 September 2013

bangun

Pengalaman mengajar aku erti kedewasaan,Pengalaman juga mengajar aku erti kehidupan.Hakikatnya bukan senang untuk menempuhi segala dugaan.Kekadang aku kecewa dengan sikap manusia yang mempunyai kepentingan sendiri.Manusia yang menggunakan orang lain untuk mendapat kuasa dan kepentingan sendiri.Apabila sihat kita digunakan,apabila sakit jasa kita yang lepas dilupakan begitu saja.

Pada tahun ini aku akan menempuhi satu kejohanan besar di Myanmar.Adakah aku dapat menempuhinya? Aku sangat risau sebab luka pada 2012 tidak sembuh lagi dalam ingatan aku.Luka yang mengajar aku erti kekalahan.dan bangun dari kekalahan.Aku berharap dapat menempuhnya dengan lancar. Sekarang baru aku paham apa itu kekalahan.Aku perlu buktikan kepada semua yang aku dapat melakukannya. Aku adalah aku! aku perlu berjuang untuk maruah aku sendiri dan negara aku. Aku bukan berjuang untuk individu yang mahukan kepentingan sendiri. Erti yang sebenar adalah "Fight for money". Bohong la kalau bercakap untuk maruah negara.Sekarang aku dapat tengok semua orang berjuang bukan untuk maruah diri sendiri tapi adalah untuk duit!

Jika dikenangkan kembali sejarah dulu,kejayaan seseorang adalah dengan hasil usaha keras diri yang tidak kenal erti penat.Ia akan terus usaha dan terus usaha.Tapi sekarang benda seperti ini dah tiada.Semua adalah lakonan semata-mata.

Hari ini aku mendapat lagi satu tamparan.Bila kita keadaan sakit kita disuruh buat latihan dan cakap bila di hari pertandingan yang sebenar apabila masuk final dan deman,dia akan paksa kita berlawan tapi apabila kalah,alasan kita yang akan mendapat cacian dan hinaan.Itulah hakikat, individu yang mempunyai kepentingan diri sendiri.Melatih bukan untuk menaik semangat tapi melatih untuk duit poket sendiri dan untuk mendapat nama.Itulah hakikatnya manusia sekarang bukan ikhlas untuk melakukan kerja.Aku masih ingat kata beliau "kebajikan  perlu diutamakan" kata-kata hanya tinggal kata-kata sahaja.

Aku perlu bangun dari kekalahan dan mencari kembali semangat yang telah lama hilang.Aku perlu kuat dan perlu buktikan bahawa MOHD FAUZI KHALID.Boleh melakukan yang terbaik.Walaupun dalam hati aku ini luka 2012 masih lg berdarah dan aku akan kenangan buat selama-lamanya.

"Ya Allah Ya Tuhanku,Kuatkanlah semangatku untuk aku menempuhi segala dugaan yang mendatang.Ya Allah Ya Tuhanku, pulihkan lah kekuatan dan Engkau tenangkanlah hati aku ini.Berikanlah aku kejayaan didunia dan di akhirat.Amin ya robalalamin!!"

BUKTIKAN ENGKAU BOLEH FAUZI!!! "SEKALI JUARA SELAMANYA JUARA..<AMIN>


No comments:

Post a Comment